7ο χλμ Θεσσαλονίκης - Λαγκαδά, Περιοχή Ωραιοκάστρου (έναντι ΤΙΤΑΝ)

Πειράζει αν δεν αλλάζω συχνά τα «λάδια» μου ; | Maviol

  • 9 Φεβρουαρίου, 2024
  • Blog

Οι περιπτώσεις και οι λόγοι που ορίζουν κάθε πότε χρειάζεται αλλαγή το λιπαντικό στον κινητήρα διαφέρουν σε κάθε όχημα, σε κάθε κατασκευαστή και σε κάθε στίλ οδήγησης.

Ας ξεκινήσουμε απο το γεγονός ότι το λάδι είναι βασική προϋπόθεση για την λειτουργία του κινητήρα. Το λάδι λιπαίνει τα εξαρτήματα του μοτέρ, καθαρίζει τα εσωτερικά μέρη της μηχανής απο μικροσωματίδια, καρβουνίλες και ιζήματα και προστατεύει τα εσωτερικά μέρη απο τη διάβρωση, ακόμα έχει καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του κινητήρα.

Όμως με την πάροδο του χρόνου και την συνεχή λειτουργία του μοτέρ του κινητήρα, το λιπαντικό χάνει σταδιακά τις λιπαντικές και προστατευτικές του ιδιότητες. Γι’ αυτό και είναι απόλυτα σημαντική η συχνή αντικατάσταση του λαδιού.

Τι θα συμβεί αν δεν αλλάζω τακτικά τα λάδια ;

Η μη αντικατάσταση του λιπαντικού σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα έχει μια σειρά απο ανεπιθύμητες συνέπειες : Από την ακύρωση της εργοστασιακής εγγύησης έως φυσικά και πολύ σοβαρές ζημιές στον κινητήρα.

Ένας κινητήρας μη επαρκώς λιπαινόμενος κινδυνεύει να υπερθερμανθεί και να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα στη φλάντζα της κυλινδροκεφαλής ή να δημιουργήσει παραμορφώσεις στα εξαρτήματα του κινητήρα. Και οι δύο περιπτώσεις έχουν υψηλό κόστος επισκευής που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι καν εφικτό, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αντικατάσταση ολόκληρος ο κινητήρας.

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζω τα λάδια ;

Υπάρχουν πολλές συνιστώσες που καθορίζουν πόσο συχνά πρέπει να γίνεται αλλαγή του λιπαντικού στον κινητήρα, μερικές απο αυτές είναι :

  • Τις συστάσεις του κατασκευαστή
  • Τις προδιαγραφές του λαδιού
  • Την παλαιότητα του οχήματος-κινητήρα
  • Τη μορφή και το είδος οδήγησης του οδηγού : ήρεμο, σπορ, μέσα στην πόλη, εκτός πόλης κλπ
  • Τις εξωτερικές συνθήκες και το κλίμα της περιοχής που κινείται το όχημα
  • Τα ετήσια χιλιόμετρα που κάνει το όχημα, ωστόσο ακόμα και λιγότερα απο 10.000 χλμ αν κάνει το όχημα σε ένα χρόνο, καλό είναι τουλάχιστον μια φορά το χρόνο να γίνεται αλλαγή του λαδιού.

Τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα οχημάτων απαιτούν συνθετικό λιπαντικό εμπλουτισμένο με πρόσθετα που προστατεύουν τον κινητήρα για μεγαλύτερα διαστήματα και προσφέρουν υψηλότερο επίπεδο λίπανσης. Τα παλαιότερα μοντέλα συνήθως απαιτούν λιπαντικό με υψηλότερο ιξώδες και χαμηλότερες προδιαγραφές και τα διαστήματα αλλαγής λαδιού είναι συνήθως συχνότερα.

Πώς θα καταλάβω οτι το λιπαντικό στον κινητήρα χρειάζεται αλλαγή ;

Ένα είναι σίγουρο η προειδοποιητική λυχνία λαδιού στο ταμπλό ενδείξεων του οχήματος δεν είναι η μόνη ένδειξη ότι πρέπει να αλλάξεις το λιπαντικό. Υπάρχουν μερικά σημάδια που «φωνάζουν» οτι το λάδι θέλει αλλαγή.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξεις είναι η υφή του λαδιού, εάν το λάδι είναι πολύ πηκτό, είναι κάπως θολό και περιέχει μικρά κομματάκια απο «σκουπιδάκια» τότε χρειάζεται αντικατάσταση.

Το δεύτερο που θα πρέπει να δείς είναι αν ο καπνός στην εξάτμιση είναι πολύ έντονος και γκρίζος(το λίγο είναι φυσιολογικό), αυτό υποδηλώνει πιθανή διαρροή λαδιού λόγω παλαιότητας του λαδιού ή φθορά στα έμβολα και τις τσιμούχες των βαλβίδων.

Επίσης κάτι για το οποίο ο κόσμος δεν είναι πλήρως ενημερωμένος είναι οτι το ασφαλές όριο κατανάλωσης λαδιού απο τους κατασκευαστές είναι μέχρι και 1 λίτρο λάδι τα 1.000 χλμ, καθώς το μοτέρ καταναλώνει λάδι υπό φυσιολογικές συνθήκες. Επομένως είναι απαραίτητο να τσεκάρουμε συχνά τη στάθμη του λιπαντικού με τον ειδικό δείκτη (ράβδο λαδιού) και να συμπληρώνουμε όσο χρειάζεται. Η δική μας πρόταση είναι να συμπληρώνουμε αν και όταν χρειάζεται λάδι μέχρι και λίγο πιο πάνω απο τη μέση του δείκτη (δηλαδή ο δείκτης να δείχνει ότι χρειάζεται 200 ml ακόμη μέχρι το maximum) για να αποφευχθούν κάποιες πιθανές καταστάσεις λόγω υπερβολικής ποσότητας λαδιού.